Hyvitys- ja palautusehdot

Yleiset ehdot GetTested tarjoaa laajan valikoiman terveyden analysointipalveluja yksityishenkilöille ja yrityksille. Teemme yhteistyötä useiden lääkärilaboratoriopalveluja tarjoavien alihankkijoiden kanssa näytteiden analysoimiseksi.

Tilataksesi analyysimme sinun tulee olla vähintään 18 vuotta vanha. Alle 18-vuotiaat tarvitsevat vanhempiensa suostumuksen. GetTested ei ole vaihtoehto perinteiselle terveydenhuollolle. Mahdollisissa ongelmatilanteissa sinun tulee aina ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon. Tehdessäsi tilauksesi hyväksyt ostoehtomme.

Testitulokset
Saat testituloksesi digitaalisesti kirjautumalla sisään tunnuksilla, jotka loit rekisteröidessäsi testisi. Vastausaika vaihtelee analyysin mukaan. Tietoa juuri sinun analyysisi vastausajasta löytyy tuotesivulta. Asiakkaana olet vastuussa ainutlaatuisen testitunnuksesi rekisteröimisestä, jotta voit saada tuloksesi. Tulokset toimitetaan salattuna ja henkilöllisyyden vahvistuksella maksimaalisen turvallisuuden takaamiseksi. Toimitus- ja lähetysehdot Toimituskulut lisätään hintaan.

Tuotteemme toimitetaan tilauksessa ilmoittamaasi osoitteeseen. Asiakas on vastuussa oikeiden osoitetietojen antamisesta tilausta tehdessään. Jos et ole saanut tilaustasi, suosittelemme ensin seuraamaan lähetystä kuljetusliikkeen verkkosivuilta, esimerkiksi UPS. Tarkista, että tilausvahvistuksessa oleva osoite on oikein – esimerkiksi että talonnumero tai huoneiston numero ei puutu. Jos et ole saanut tilaustasi 10 arkipäivän kuluessa, ota meihin yhteyttä chatin kautta saadaksesi nopeinta apua.

Puutteellinen osoite
Jos tilauksessa annettu osoite on puutteellinen ja toimitusta ei tämän vuoksi voida suorittaa, sinun on otettava meihin yhteyttä kahden viikon kuluessa, jotta voimme auttaa asiassa eteenpäin. Jos otat meihin yhteyttä tämän ajan sisällä, voimme lähettää tilauksen uudelleen, mutta asiakas maksaa tällöin toimituskulut. Jos sen sijaan haluat palautuksen, voimme tarjota 50 %:n palautuksen tilauksen arvosta.

Hinnat ja maksaminen
Kaikki hinnat ilmoitetaan euroissa (EUR) ja ne sisältävät arvonlisäveron. Maksu suoritetaan kortilla maksupalveluntarjoaja Stripen kautta, joka hyväksyy VISA-, Mastercard- ja AMEX-kortit.

Peruuttamisoikeus
Asiakkaalla on 14 päivän peruuttamisoikeus. Peruuttamisaika alkaa siitä päivästä, kun olet vastaanottanut tilauksesi toimitusvahvistuksen seurantatiedon mukaan.

Peruuttamisoikeus laboratoriotesteille koskee vain testejä, joita ei ole lähetetty laboratorioon analysoitavaksi.

Peruuttamisoikeus pikatesteille koskee vain käyttämättömiä testejä, joiden pakkaus on avaamaton.

Käyttääksesi peruuttamisoikeutta, ota meihin yhteyttä verkkosivumme chatin kautta saadaksesi lisäohjeet. Jos testiä ei palauteta täydellisenä ja alkuperäisessä kunnossa, pidätämme oikeuden vähentää palautussummasta materiaalikustannuksia vastaavan määrän.

Hyväksytyn peruutuksen jälkeen hyvitämme maksun 30 päivän kuluessa siitä päivästä, kun olet vastaanottanut tuotteen tilauksen seurantatiedon mukaan. Toimitus- ja palautuskuluista vastaa asiakas, eikä niitä palauteta.

Rekisteröimätön testi
Jos olet lähettänyt laboratoriotestisi analysoitavaksi, mutta unohtanut rekisteröidä sen, testi hävitetään, koska laboratorio ei voi analysoida rekisteröimättömiä testejä. Jos otat meihin yhteyttä 2 kuukauden kuluessa testin lähettämisestä, voimme lähettää sinulle uuden testipaketin hintaan 10 EUR (toimituskulut eivät sisälly hintaan). Jos aikaa on kulunut yli 2 kuukautta, testi on ostettava uudelleen täyteen hintaan.

DNA-testeillä, joilla on pidempi analysointiaika, pätevät samat ehdot 4 kuukauden jälkeen.

Tärkeää tietoa pikatesteistä
Pikatestit antavat alustavan seulontatuloksen ja on tarkoitettu osoittamaan, voiko jatkotutkimus olla tarpeen. Vaikka testit ovat luotettavia oikein käytettyinä, ne eivät korvaa laboratoriotutkimuksia. Täydellinen lääketieteellinen diagnoosi tulee aina tehdä terveydenhuollon ammattilaisen toimesta kliinisen arvion ja tarvittaessa vahvistavien laboratoriotestien perusteella.

Huomio: Pikatestien ja myöhempien laboratoriotestien tulosten välillä voi esiintyä eroja esimerkiksi näytteenottoajankohdan, testin herkkyyden tai biologisen vaihtelun vuoksi. Positiivinen tulos pikatestistä tulee aina tulkita merkiksi siitä, että lisätestejä tarvitaan – ei lopulliseksi diagnoosiksi. Vahvistusta ja asianmukaista lääketieteellistä ohjausta varten suosittelemme vahvasti ottamaan yhteyttä terveydenhuollon ammattilaiseen.

Testit, joissa näkyy kontrolliviiva (C), katsotaan päteviksi, mikä tarkoittaa, että testimenettely on toiminut oikein. Käytettyjä ja päteviä testejä pidetään kulutettuina, eikä niitä voi palauttaa tai hyvittää. Emme vastaa tuloksista, joihin on vaikuttanut virheellinen käsittely tai ohjeiden noudattamatta jättäminen.

Jos kaikki ohjeet on noudatettu oikein, mutta testissä ei näy kontrolliviivaa (C) ja tulos on epäselvä, ota meihin yhteyttä. Autamme mielellämme selvittämään, onko testi suoritettu oikein vai voiko tuote olla viallinen.

Reklamaatiot
Jos saamasi tuote on vahingoittunut tai olet saanut väärän tuotteen, ota meihin yhteyttä nopeinta palvelua varten chatin kautta. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen hello@gettested.fi. Noudata ohjeita huolellisesti. Jos tarvitset lisämateriaaleja testin suorittamiseksi, ota meihin yhteyttä chatin kautta. Mahdollisissa riitatilanteissa noudatamme kuluttajariitalautakunnan suosituksia.

Asiakastietosuoja
Ostosi yhteydessä antamasi henkilötiedot tallennetaan, jotta voimme täyttää sopimuksemme palveluiden tai tuotteiden toimittamisesta sinulle. Tietosuojalain mukaan sinulla on oikeus saada tieto tallentamistamme tiedoista. Ota yhteyttä osoitteeseen hello@gettested.fi, jos tiedoissa on virheitä, niin korjaamme tai poistamme ne.

Jos olet valinnut vastaanottaa uutiskirjeemme, käsittelemme henkilötietojasi myös lähettääksemme sinulle tietoa toiminnastamme.

Muut ehdot
GetTested pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin eikä vastaa mahdollisista virheistä, jotka johtuvat käyttämämme laboratorion toiminnasta näytteenotossa tai analysoinnissa.

GetTested pidättää oikeuden virheisiin tuotetiedoissa.

Miten palautan laboratoriotestin?
Palauttaaksesi laboratoriotestin, ota meihin yhteyttä chatin kautta ja ilmoita, että haluat palauttaa testin. Sinua pyydetään sitten luomaan asia ja antamaan tietoja, kuten tilausnumero, testitunnus ja sähköpostiosoite. Testitunnus löytyy koodikortista, joka sisältyy kaikkiin laboratoriotesteihin. Kortti saattaa joskus jäädä kiinni laatikon kanteen, joten tarkista huolellisesti (muoto XXXXX-XXXX).

Kun olemme vastaanottaneet palautuspyyntösi, tarkistamme, että kaikki tiedot ovat mukana. Sen jälkeen suoritamme hyvityksen tai otamme sinuun yhteyttä, jos jotain puuttuu. Hyvitämme testipaketin hinnan, lukuun ottamatta toimituskuluja.

Miten palautan pikatestin?
Palauttaaksesi pikatestin, ota meihin yhteyttä chatin kautta ja ilmoita, että haluat palauttaa testin. Sinua pyydetään sitten luomaan asia ja antamaan tietoja, kuten tilausnumero, sähköpostiosoite ja liittämään kuva testistä, josta näkyy, että pakkaus on avaamaton.

Kun olemme vastaanottaneet palautuspyyntösi, lähetämme ohjeet testin palauttamiseksi meille. Kun olemme vastaanottaneet palautuksen, hyvitys suoritetaan, lukuun ottamatta toimituskuluja. Rahat palautetaan tilille, jota käytit oston yhteydessä. Yleensä hyvitys näkyy tilillä 2–3 arkipäivän kuluessa, mutta se voi kestää jopa 10 päivää pankista ja maksutavasta riippuen.